Pluggat och sett Sofias änglar!

Då har man läst en massa sidor i boken Lära till Lärare, samt sett Sofias Änglar. Idag var de en hemsk upplevelse i programmet. Har en (erfarenhet) av hur det känns så idag var det riktigt hemskt för mig som såg på den också. Visst man tycker alla avsnitt av dessa är hemskt att folk får uppleva. Men händelsen idag har jag själv stött på vilket gjorde det så mycket jobbigare och tänkte tillbaka på allt man gått igenom...

Tack Mattias & Johnnie!


Samt har jag på Den hemlige miljonären också nu, det programet är också ett bra program för dem som har det svår ekonomiskt. (blödig tisdag) helt enkelt...


Livet är tyvärr inte rättvist vilket är bra för oss att få se, vissa sover under broar osv. Tex när vi var i Norge (Oslo) och såg alla uteliggare som frös och sitter där med EN marshall bara medans man går med dunjacka och ska in under tak och få värme. Så hemskt! Fick alltid dåligt samvete då jag bara gick förbi dem och inte gav dem mat eller pengar. Men måste tillägga, sista dagen i Oslo så la jag 20-50 kr i en av de uteliggare i deras burk. Hon vart såååå glad! Visst de går nog till knark men gjort någon människa glad iallafall värmer...

Kommentarer
Postat av: matilda

awh tack så mycket ! :D

2011-03-02 @ 20:37:13
URL: http://mathildatyyne.blogg.se/
Postat av: Filipps

Sofias änglar är verkligen ett jättefint program!

2011-03-02 @ 22:41:44
URL: http://filippafredriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0