Norge Äventyrets början!!!

Vi flyttade hit jag och min kille 23 september och idag är det den 20 november. Kom rätt sent på att jag skulle starta denna roliga blogg eftersom vi skall på mer äventyr troligt. ^^

Vi flyttade till killens Moster, Sambo och deras barn. Vi letar jobb och jobb och jobb, ringer var dag. Vi höll på ge upp men då ringde det något till gubben min och bad han komma in måndagen därpå. Fast dock så var det bara EXTRA knäckande på EuroPris. Men något iallafall så man ej känner sig så dålig. Efter en vecka precis ringde ett samtal till mig och frågade om jag ville vikariera 2 veckor på en barnehage som heter Blåfjell. Sedan efter de två veckorna fick jag jobba en vecka till men då hade jag kommit mig på en förskyldning (som sitter i nu då jag skriver också)...

Min gubbe skall på Julbord nästa helg med hans "jobb". Vilket är roligt för honom eftersom han aldrig fått farit sådär med JOBB. Jag har ju gjort det med mitt jobb i Övik (Ö&B).

Jag har lärt känna en söt tjej som heter Karin på mitt jobb där jag troligt få extra knäcka tills jag finner jobb eller flytta hem till Sverige igen. Skall få umgås med henne om jag stanna kvar här i Norge. Vilket är roligt!!! Hon är också Svensk föresten... Deni!


Våra mammor skjutsade oss till Oslo, pga all packning.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0