Knoxville: Jag har förlorat en bror

Johnny Knoxville.
Bam Margera.
Steve-O.
Minnessidan på Facebook.
Minnessidan på Facebook.
Den fejkade artikeln om att Dunns död var ett skämt.
Den fejkade artikeln om att Dunns död var ett skämt.



Bara minuter efter att TMZ rapporterad om ”Jackass”-stjärnan Ryan Dunns död började kondoleanserna strömma ut på nätet.

Flera av våghalsens vänner från tv-showen uttryckte sin sorg:

– I dag har jag förlorat en bror, twittrade Johnny Knoxville.

Ryan Dunn gjorde sig känd som en av de mest dödsföraktande medlemmarna i ”Jackass”-gänget. Och bland fans och vänner märktes det i går att han gjort ett verkligt intryck. Bara på några timmar hade gruppen ”RIP Ryan Dunn” 100.000 medlemmar och tusentals kommentarer.

På Twitter ramlade det med jämna mellanrum in kondoleanser från vännerna som Dunn jobbat med genom åren.

– Jag saknar dig. Du var alltid en grym snubbe, skriver Jackass-medlemmen Jason ”Weeman Acuna.

Johnny Knoxville uttrycker också sin sorg.

– I dag förlorade jag min broder Ryan Dunn. Mina tankar går till hans familj och hans älskade Angie. Vila i frid Ryan. Jag älskar dig, kompis.

Och Steve-O har tappat orden:

– Vet inte riktigt vad jag ska skriva förutom att jag älskar Ryan Dunn. Och jag kommer verkligen sakna honom.

”Bam är förkrossad”

En av Dunns äldsta vänner - Bam Margera - hade under gårdagen ännu inte uttalat sig om vännens död. Men hans föräldrar Phil och April - som också först bekräftade Dunns död - säger i en intervju med sajten MyFoxPhilly att ”Bam är förkrossad”.

– Och han var som en del av vår familj. Han skickade alltid meddelanden till mig på mors dag och sa att jag vi var som hans föräldrar, fortsätter April.

Men det var inte bara kondoleanser som fyllde nätet i går. Filmkritikern Roger Ebert riktade en rejäl känga mot Dunns kompisar som lät honom köra i väg efter att ha druckit en stor mängd alkohol:

– Vänner låter inte idioter (jackasses) köra bil efter att de druckit, skrev han och fick snabbt kraftig kritik för sitt påhopp.

Rykte spreds

Dessutom spreds ett rykte bland fansen att stuntmannens död bara var ett trick för att marknadsföra den kommande Jackass-filmen. I en fejkad artikel som påstås vara skriven och publicerad på Fox News sajt syns en bild på Dunn och stjärnan citeras:

– Jag är inte ledsen för att vi lurade folk att jag var död. Det var faktiskt ganska roligt.

Tobias Lundgren

Läs mer här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0