Blåsigt och kallt till helgen!!!

Ett djupt lågtryck norr om Skandinavien medför just nu kraftiga västvindar i Norrland. Vinden avtar fram på dagen och det blir mildare och plusgrader i kustlandet. Till natten blir det dock kallare igen.

Sol och plusgrader på fredag

Större delen av landet får soligt väder och plusgrader på fredagseftermiddagen. Det kan dock bli en del moln i söder och snöbyar i fjällen.

- Det blir plusgrader i hela landet men det blir också blåsigare, även om det inte är några hårda vindar, säger Anders Nylund.

Kallare och blåsigt på lördag

Plusgraderna var bara på snabbvisit under fredagen. På lördagen kommer kalluft ner över större delen av landet.

- Det blir blåsigt på lördag men inte så kyligt, säger

Snö och regn i östra Svealand och på Gotland men i övrigt soligt väder.

Fint Vasaloppsväder på söndag

Temperaturen kommer att ligga strax under noll grader under Vasaloppet på söndag.

- Det soligt men ganska blåsigt, säger Anders Nylund. (hittatpådennasida)

 

 

Som ni vet så hatar jag när det blåser oså är jag utan min älskling

plus sover i mitt gamlarum som hörs mest i.



Kommentarer
Postat av: Anonym

ja håller med dig, blåsigt e jobbigt!!

2011-03-05 @ 01:49:00
URL: http://natalylopezz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0